יום חמישי, 2 בינואר 2014

טיפים להתקנת תאורה בגינה


תכנון גינה כולל גם שימוש באור, והוא צריך להעניק לגינה את האווירה שתשקף את הטעם האישי שלנו. יש כמה טיפים שכדאי לכם לקחת אתכם כדי להשיג את העיצוב הכי נכון עבורכם.

בתכנון של עיצוב גינה, גם תאורה צריכה להיות חלק מהתכנון, משום שהיא מעניקה את הטאצ' הסופי לכל היופי והפאר של הגינה. היא מאירה ומעניקה חיים לגינה בשעות החשיכה, ככה שאפשר ליהנות ממנה לא רק בשעות של אור יום. חשוב להבין שהגינה היא לא עוד סתם חלקת טבעה קטנה, אלא חלק בלתי נפרד מהבית, ולכן האור שאתם מעניקים לה צריך להיות מושלם, וצריך להיבחר בלי קשר לאור הטבעי שיש בשעות היום.
תכנון מוקדם הוא תכנון מושלם. כדי שהעיצוב יהיה מושלם, יש לתכנן הכל מראש, כדי לשפר את מראה הגינה וליצור אווירה בה מושלמת, ובכל הבית בעצם. לא צריך להשקיע הרבה כסף, אבל כן צריך להשקיע הרבה מחשבה בשלב התכנון, תוך בדיקות מקיפות של כל הפתרונות שיש היום בתחום.

לפני שמתקינים תאורה בגינה כדאי להתייחס לדברים הבאים:

  1. תכנון- כאמור, צריך לעשות תוכנית מפורטת של תאורת הגינה והעיצוב שלה, ובין השאר יש לבחור את הנקודות והאזורים שאותם רוצים להדגיש בשעות הלילה, למשל המדרגות, אזור הישיבה, השבילים וכן הלאה.
  2. בחירת גופי התאורה- בבחירה צריך לקחת בחשבון את התקציב המיועד למטרה זו, והמחירים צריכים לתת את התמורה הגבוהה ביותר בכל מה שנוגע לצריכת החשמל. במילים אחרות, לא מספיק שהמחירים בהישג יד ותואמים את התקציב, וחשוב לבדוק מה מקבלים בעד המחיר. כדאי לקחת גופים שצריכת החשמל שלהם נמוכה יחסית, שהרי הם יפעלו לפחות 10 שעות במהלך היממה. אם הגופים לא יהיו חסכוניים, חשבון החשמל יהיה מטורף. כדאי לשקול גופים סולאריים.
  3. מיקום- המיקום של הגופים שאתם קונים צריך להיות ידוע מראש, כי לפיו אתם תדעו אילו כדאי לכם לקנות. לצורך הדוגמא, אם יש מדרגות שמובילות לגינה, ואתם רוצים שהירידה בהן בשעות החשיכה תהיה בטיחותית, צריך להתקין גופים מיוחדים מתחת לגרם המדרגות. קחו בחשבון את כל בני הבית ואת הצרכים שלהם, למשל בטיחות עבור ילדים קטנים או מי שיש לו צרכים מיוחדים.
  4. חומרים- מזג האוויר צריך גם הוא להילקח בחשבון בעת בחירת הגופים, ויש לבחור את אלה שעשויים מחומרים שעמידים לכל מזג אוויר- שרב, קרה וכל מה שביניהם.

בסך הכל מדובר ב 4 דברים שיש להתייחס אליהם כדי להשיג את המראה המושלם, אבל זה לא פשוט כמו שזה נראה. משום כך, כדאי להתייעץ עם מעצבי גינות מנוסים שמכירים את כל הבעיות והתרחישים שיכולים לקרות בגינות ולתת את הפתרונות הטובים ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה