יום שני, 11 בנובמבר 2013

עיצוב הבית – כל מה שלא אומרים לכם


תמיד אומרים לכם איזה צבעים לבחור ואיך לשלב ביניהם, או איך לחדש רהיטים ישנים, אבל שוכחים לספר לכם עוד כמה דברים, כמו החשיבות של האור בכל חדר ובחירה באלמנטים עיצוביים נכונים.

בטח כבר יצא לכם לקרוא עשרות מאמרים על עיצוב הבית, ובכולם ניסו הכותבים להסביר לכם אילו צבעים כדאי לכם לבחור בהתאם לסגנון העיצובי שאתם רוצים, ואיך לשלב בהם. אולי אפילו איך לחדש רהיטים ישנים ולתת להם מראה שונה, שכמו הצבעים, גם הוא יתאים לסגנון המבוקש. אבל איש לא טורח להסביר לכם עוד כמה דברים, כמו עד כמה חשוב לבחור תאורה מתאימה ואילו אלמנטים עיצוביים יהיו הנכונים.
גם בחנויות לעיצוב הבית לא יוכלו לתת לכם את כל המידע. המקסימום שהן יכולות להציע לכם זה מידע על כל דבר בנפרד, למשל הסבר על המנורות במחלקת החשמל והתאורה והסבר על חידוש וליטוש רהיטי עץ במחלקה אחרת. השאלה היא איך הופכים את כל זה לתמהיל עיצובי אחד?
כדי שהתוצאה הסופית תהיה מושלמת, חשוב לעשות הכל בצורה מסודרת. השלב הראשון הוא כמובן בחירת הצבעים, אותם תבחרו לפי הסגנון שאתם אוהבים. לצורך הדוגמא, מראה מרוקאי אותנטי מצריך שימוש בצבעים חמים, כגון אדום בגוון יין כהה וסגול חציל כהה.
רק אחרי שבחרתם את הצבעים וצבעתם את הבית תוכלו להתעסק בדברים שמסביב. בוא נתחיל עם האור בחדרים. 

בחירת תאורה לכל חדר צריכה להיעשות לפי מידת החושך בחדר והמרחב שיש בו. אם צבעתם את החדר בצבעים כהים, חשוב לבחור בנורות שיספקו אור חזק שיתפזר בצורה שווה בכל פינות החדר.

בניגוד למה שחשבתם או אמרו לכם, האור לא תמיד חייב להיות לבן, ובהחלט אפשר לבחור אור בגוונים חמים יותר. אם למשל הלכתם על המראה הקר והמינימליסטי, הוספה של אור רך יותר ייתן קונטרסט מעניין, בעוד שאור לבן ייתן לבית מראה סטרילי מדי.

עוד בהקשר לאור, יש גופי תאורה בעיצובים שונים שתוכלו לבחור מהם, וגם הם צריכים להתאים לסגנון שבחרתם. אם אתם רוצים לעצב את החדר במראה מודרני, בחרו מנורות בעיצוב מיוחד.

את ההיצע המעניין באמת לא תמצאו ברשתות הגדולות.
וזה זמן טוב לעבור לאלמנטים העיצוביים הבולטים בבית, וכאן אנחנו מתכוונים לצורות. לצורך הדוגמא, בית בעיצוב קר צריך לכלול רהיטים עם קווים ישרים, למשל שולחן סלון מרובע. בניגוד לאור, על האלמנטים צריך לשמור לאורך כל החדר. אם לדוגמא כל החדר יהיה עם רהיטים בקווים ישרים ולפתע יהיה רהיט אחד בלבד שהוא עגול, זה יפגע בעיצוב.
והכי חשוב, אתם היחידים שיודעים מה הבית שלכם צריך, ורק אתם אחראים על בחירת החומרים הנכונים להשתמש בהם. אם אתם מטגנים הרבה על הכיריים במטבח, חשוב שתכסו את הקיר הצמוד להם באריחים, כי קל יותר לנקות אריחים לעומת קיר מכוסה כתמי שמן. או אם המטבח שלכם קטן מאוד ואתם מבשלים הרבה, כדאי להוסיף קולט אדים שימנע לחות ורטיבות במטבח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה